פרופ' אבי שמחון: "ליברמן יכול להעביר פיצויים כבר היום"

    אסתי פלד No Comments on פרופ' אבי שמחון: "ליברמן יכול להעביר פיצויים כבר היום"

    פרופ' אבי שמחון מבכירי הכלכלנים בישראל, בריאיון ל"מהדורה המרכזית" תוקף את מדיניות שר האוצר לא לתת פיצוי לעסקים, "לא נכון מוסרית וגם כלכלית". ומתייחס לתשלום על הבדיקות: "הקמצנות על מעט מאוד כסף תעלה לנו הרבה". ומתנגד לרעיון העברת תקציב לשנתיים הבאות עבר מעכשיו, "לא יודעים מה יהיה עוד שבועיים"

    צילום: פלאש 90
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יועצו הכלכלי לשעבר של ראש הממשלה נתניהו, פרופ' אבי שמחון מבכירי הכלכלנים במדינה, התראיין הערב (שני) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן והתייחס לנאומו של ליברמן היום שהתחיל לדבר על פיצויים לבעלי עסקים, לדברי שמחון, "ליברמן מחפש דרך לרדת מהעץ הגבוה שהוא טיפס עליו, הוא ראה את הסקרים ואת הזעם הציבורי. הרעיון מאוד פשוט מי שנפגע מקבל עזרה ומי שלא, לא מקבל".

    שמחון הוסיף והבהיר את הקלות בה ליברמן יכול להעביר פיצויים, "אנחנו כבר בנינו את המערכות אנחנו בנינו את ההסדרים עם רשות המיסים, הציבור כבר מבין. היו אנשים בשנה וחצי האחרונות שקיבלו פיצויים, לא צריך לחכות יום אחד, זה נכון גם כלכלית וגם מוסרית".

    שמחון הסביר כי "לא משנה אם אתה מדריך טיולים, מסעדן או קייטריניג שעושה לגני ילדים שיצאו לבידוד, לא משנה מי אתה נפגעת מהמגיפה תקבל פיצוי. יכול להיות שאתה מסעדה שמאוד מצליחה ושני הטבחים שלך נדבקו ואתה חייב לסגור את המסעדה, אתה חייב לקבל פיצויים" הבהיר.

    שמחון תקף את מדיניות הממשלה לתת לאזרחים לשלם על הבדיקות, "אין שום סיבה בעולם שהמדינה לא תציף אותנו בבדיקות, כל מי שרוצה לעשות בדיקה יעשה. זה הגיוני כדי להקטין את המגיפה, כי אם זה עולה כסף הם נמנעים מלהיבדק. אם הבדיקה לא הייתה עולה כסף, כי זה מעט מאוד כסף למדינה".

    שמחון הוסיף, "הקמצנות על מעט מאוד כסף תעלה לנו הרבה. העלייה בתחלואה תביא לאסון כלכלי מאוד גדול, אני לא מבין את הממשלה הזו אצלנו דברים כאלו לא היו קורים".

    על הכנת תקציב המדינה לשנתיים הבאות אומר שמחון, "אף לא יודע מה יהיה כאן עוד שבועיים, כי אנחנו לא יודעים אם האומיקרון יביא לעלייה מאוד גדולה בתחלואה, וההצפה הזו של התחלואה תביא לעלייה מאוד מהירה בחולים הקשים ואז נהיה חייבים להטיל מגבלות, כי לא יהיה ניתן לסבול מצב שחולים לא יוכלו להתקבל בבתי החולים וזאת אפשרות ממשית. ולכן לעכשיו להכין תקציב זה דבר מופרך. אבל אולי שיעבירו תקציב לעשור הקרוב וגמרנו".

     



    0 תגובות